2012. november 23., péntek

olvasónapló # 03 - Stephen King: Duma Key

Stephen Kinget ezidáig olyan szinten ismertem, hogy láttam néhány, a művei alapján készült filmet, valamint mind otthon, mind a Kolosnál fellelhető egy-két könyve. Nemrég azonban nemcsak a könyv gerincét nézegettem, hanem le is vettem azt a polcról. A Duma Key című elég vaskos kötetre esett a választásom, utólag be kell vallanom, hogy kezdhettem volna mással is. A több száz oldalas mű első háromnegyede egy szimpla regény, semmi félelem és borzongás, ahogy azt a borítótól és magától Stephen Kingtől elvárnám. Az utolsó, nagyjából száz oldal rejtett némi izgalmat, de az se volt az igazi. A történet egy balesetet szenvedett építési vállalkozóról, Edgar Freemantle-ről szól, aki fél karjával és elváltan úgy dönt, hogy a floridai tengerparton, Duma Key-n próbál felépülni és új életet kezdeni. Megismerkedik kedves szomszédaival, az idős Elizabeth-tel és az őt gondozó Wireman-nel. Telnek-múlnak a hónapok, Edgar állapota kissé javul, ám elvesztett karját még mindig "érzi". A tengerparti gyógyséták mellett új szenvedélye lesz, elkezd rajzolni és festeni. Művei annyira jól sikerülnek, hogy egy közeli galéria kiállítást is rendez belőlük. A képeknek azonban  különleges tulajdonságuk van: képesek valóra váltani azt, amit ábrázolnak.

via Pinterest

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése