2012. március 22., csütörtök

kísérleti nyúl.

Ismét jó kis diákmelón voltam, pszichológiai vizsgálatot végzett az MTA Kutatóintézete. Egy teljesen hangszigetelt szobában kellett ülnöm, és mikrofonon keresztül kommunikálnom a vizsgálat készítőjével. Fejhallgatón keresztül 1-1,5 perces pittyegéseket kellett hallgatnom (mindezt 24-szer), felismerve, hogy mikor hallok ki némi "ritmust" a hangokból. Attól függően, hogy mit véltem felfedezni, meg kellett nyomnom egy gombot. A vizsgálat végén megkértem a lányt, hogy mondja el ennek az egésznek a lényegét, mire kiderült, hogy tulajdonképpen 24-szer ugyanazt a hangsort hallottam újra és újra, csupán az agyam alakította át őket néha ilyen-olyan, váltakozó ritmussá. Szóval érdekes volt, de egyben elég fárasztó is, egy kis pontot kellett bámulni közben egy monitoron, mialatt a fülembe pittyegő hangok szinte hipnózisként hatottak rám. Ha hívnak még, szerintem megyek újra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése