2014. december 11., csütörtök

cukkinis süti (alaprecept)

Teljesen véletlenül akadtam rá arra a receptre, amit a mostani borongós-esős vasárnap délután el is készítettem. Ritka az olyan, hogy végigolvasom a hozzávalókat és minden megtalálható otthon, most szerencsém volt. Az egész az egy ideje már a hűtőben árválkodó cukkinivel kezdődött, amit mindenképpen fel akartam használni valamihez, így hát sütemény lett belőle.

Hozzávalók egy kisebb tepsihez (2,5 dl-es bögrével számolva):


  • 1 bögre liszt
  • fél bögre kakaópor
  • 1 tk. szódabikarbóna
  • fél tk. só
  • 1 tk. vaníliás cukor
  • 2 db tojás
  • fél bögre nádcukor
  • 1 db cukkini lereszelve
  • fél bögre étolaj vagy kókuszolaj
A tojásokat feltörtem, összekevertem a cukorral és az olajjal, majd hozzáöntöttem a reszelt cukkinit, a lisztet, a kakaóport, a szódabikarbónát, a sót és a vaníliás cukrot. Összedolgoztam az egészet és elegyengettem a sütőpapírral bélelt tepsiben. Kb. 20-25 percig sütöttem, nem baj, ha a belseje még egy picit puhább marad. Mivel egy sötétbarna színű édességről van szó, így az odaégetés veszélye jóval nagyobb, úgyhogy érdemes többször rápillantani. Én Kolost is odahívtam, hogy vegye szemügyre, vajon elkészült-e már a süti.

Maga a recept egy tökéletes sütemény alapreceptnek is megfelel, lehet variálni a hozzávalókat, kerülhet bele csoki, aszalt gyümölcs, a tetejére tejszínhab, szóval a lehetőségek száma végtelen.

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése